O Polityce

POLITYKA liderem!

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w pierwszym kwartale 2016 r. Z wynikiem 120,5 tys. egzemplarzy i wzrostem sprzedaży (o 1,1 proc.) w stosunku do pierwszego kwartału poprzedniego roku nasz tygodnik był najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 119,5 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Tygodnik „wSieci” uplasował się na trzecim miejscu w zestawieniu – w tym czasie sprzedawał średnio 78,3 tys. egz. Pozostałe tygodniki, czyli „Do Rzeczy” i „Wprost”, sprzedawały odpowiednio: 59 tys. egz. i 28,4 tys. egz.

W samym tylko marcu POLITYKA sprzedawała średnio 120,3 tys. egz. i również wyprzedziła konkurencję. Na drugim miejscu marcowego zestawienia ZKDP znalazł się „Newsweek” ze średnią sprzedażą na poziomie 118,7 tys. egz. Kolejne miejsca, już ze znacznie gorszymi wynikami sprzedaży, zajęły prawicowe tytuły: „wSieci”(72 tys. egz.), „Do Rzeczy” (56,3 tys. egz.) oraz „Wprost”, który odnotował najniższą sprzedaż w historii (25,6 tys. egz.).

POLITYKA zdeklasowała również konkurencję pod względem liczby sprzedanych wydań elektronicznych w pierwszym kwartale bieżącego roku. Głównie za sprawą Polityki Cyfrowej sprzedawaliśmy średnio 10,9 tys. egzemplarzy. Dla porównania „Newsweek” odnotował sprzedaż o połowę niższą, na poziomie 5,7 tys. egz. Pozostałe tytuły segmentu nie przekroczyły poziomu 2 tys. sprzedanych egz. Tygodnik „Do Rzeczy” sprzedawał średnio 1,7 tys.

Polityka 22.2016 (3061) z dnia 23.05.2016; Do i od redakcji; s. 114
Reklama