O Polityce

POLITYKA numerem jeden!

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w pierwszym półroczu 2016 r. Nasz tygodnik w okresie od stycznia do czerwca był najchętniej kupowanym tytułem w segmencie, a jego średnia sprzedaż w tym czasie wynosiła 120 tys. egzemplarzy. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 114 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”, na trzecim – „wSieci”, który sprzedawał w pierwszym półroczu bieżącego roku średnio 74 tys. egz. Pozostałe tytuły, czyli „Do Rzeczy” i „Wprost”, odnotowały sprzedaż na poziomie 56 tys. egz. oraz 26 tys. egz. (przy tym „Wprost” odnotował znaczący spadek sprzedaży w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku – aż o 41 proc.).

Również dane za pierwszy wakacyjny miesiąc potwierdzają przewagę POLITYKI. Średnia sprzedaż naszego pisma w czerwcu 2016 r. wynosiła 117 tys. egz. Drugi w zestawieniu, tygodnik „Newsweek”, sprzedawał w tym czasie średnio 107 tys. egz. Pozostałe tytuły odnotowały sprzedaż na poziomie: „wSieci” – 70 tys. egz., „Do Rzeczy” – 50 tys. egz., „Wprost” – 23 tys. egz.

POLITYKA znacząco wyprzedziła także konkurencję pod względem liczby sprzedanych wydań elektronicznych w pierwszym półroczu bieżącego roku. Głównie za sprawą Polityki Cyfrowej sprzedawaliśmy średnio 11 tys. egz. Dla porównania „Newsweek” odnotował sprzedaż o niemal połowę niższą, na poziomie 6 tys. egz.

Polityka 35.2016 (3074) z dnia 23.08.2016; Do i od redakcji; s. 106
Reklama