Kraków 16 - 23 pażdziernika 2016

Unsound Dislocation 2016
Krakowska edycja Unsoundu rozpocznie się już niedługo. W tym roku festiwal odbędzie się między 16 a 23 października. W programie koncerty,rozmowy,dyskusje panelowe,prezentacje.
Polityka

W programie znajdą się projekty nadesłane w ramach otwartego naboru. Pierwszym z nich  jest pokaz krótkiego filmu  “ Where Land Meets Sea ” EMBASSY FOR THE DISPLACED , który dokumentuje kryzys migracyjny na greckiej wyspie Lesbos. Wydarzeniu towarzyszy  rozmowa z brytyjskim artystą HELMEM, który stworzył do filmu muzykę i współpracował również z grupą nad projektem  “ Inner Space: Siberia ” . Drugi zgłosiła historyczka mediów KRISTEN GALLERNEAUX, która przyjedzie z Detroit by dać wykład na temat dźwiękowych  widm, prezentując artefakty ze swoich kuratorskich kolekcji Muzeum Henry ’ ego Forda,  badania terenowe z naładowanych krajobrazów i dźwiękową historię kultury paranormalnej. 

W ramach programu odbędzie się również kilka rozmów “ jeden na jeden ” z artystami:  TOMEM ELLARDEM z Severed Heads, południowoafrykańskim duetem queerowym  FAKA oraz formacją MATMOS , z którymi zostanie poruszony temat  ROBERTA ASHLEYA .  RASHAD BECKER przedyskutuje wraz z  SOTE z Iranu stan współczesnej  światowej  awangardy, a mieszkający w Berlinie libański artysta  RABIH BEAINI zbada międzykulturową wymianę muzyczną z artystami z całego świata. Inne panele poruszą tematy  pobrexitowej imigracji z UK, ponadgranicznej współpracy i kurateli (w rozmowie z izraelskim  dyrygentem i kuratorem festiwalu Tectonics  ILANEM VOLKOVEM oraz członkami  BODY  SCULPTURES ) czy gentryfikacji i jej wpływu na sceny muzyczne, o czym dyskutować będą promotorzy z Nowego Jorku, Berlina, Londynu i Warszawy.  

Panelom na temat projektów zamówionych w Azji Centralnej oraz na Syberii towarzyszyć będą prezentacje tradycyjnych instrumentów z Tadżykistanu oraz Kirgistanu, a także  kultowego sowieckiego syntezatora Polivoks, o którym opowie osobiście jego twórca  VLADIMIR KUZMIN . Rozmowę między członkami meksykańskiego kolektywu  NAAFI i  urugwajskiego  SALVIATEK uzupełniają warsztaty perkusyjne urugwajskiej comparsy  C1080, którzy uczyć będą stylu candombe. Poza tym, DJ LAG i NAN KOLE opiszą barwną scenę gqom z RPA.  

Wśród prezentacji autorstwa pisarzy i muzyków znajduje się m.in. prelekcja  SARY  ANGLISS na temat zaskakujących prekursorów dzisiejszego bezcielesnego tworzenia  muzyki elektroniczniej.  FRANCOIS J. BONNET  analizuje perspektywy filozoficzne poruszające problem dźwięku i słuchania, o których pisze w książce  “ The Order of Sounds: A  Sonorous Archipelago ”.  MATTHEW COLLIN, autor  “ Pop Grenade ” i  “ Altered State ” opowie  o techno oporze i aktywiźmie parkietowym. Pianista  R. ANDREW LEE dyskutować będzie  na temat minimalizmu i tymczasowego przemieszczenia. Artysta wizualny  HARM VAN DEN  DORPEL przedstawi sposoby, w jakie wykorzystuje oprogramowanie do analizy języka i  ludzkiego poznania. Florian Meyer aka  DON ’ T DJ rozmawiać będzie na temat zaczerpnięty z tytułu jego albumu  “ Authetic Exoticism ” .

JOHANNES KLABBERS da performans oparty na zasadach ustanowionych przez Johna  Cage ’ a. Będzie to jeden z elementów jego rezydencji jako festiwalowe go terapeuty  posthumanistycznego.

Punktem kulminacyjnym programu Dislocated Visions będzie koncert w Teatrze Nowym,  podczas którego  RABIH BEAINI będzie miksować na  żywo filmy i  ścieżki dźwiękowe  uznanego francuskiego reżysera i podróżnika  VINCENTA MOONA .

Program całego festiwalu: www.unsound.pl

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj