O Polityce

Moc z nami

Polityka

Dziennik „Rzeczpospolita” ogłosił wyniki 13. edycji „Rankingu najcenniejszych polskich marek”. Budując zestawienie „mocy marek”, eksperci gazety korzystali z różnych analiz rynkowych, w tym obszernych, specjalnie zaprojektowanych badań ankietowych przeprowadzonych przez firmę Millward Brown na zlecenie wydawnictwa. W 2016 r. ranking najcenniejszych polskich marek obejmuje w sumie 330 pozycji, prezentowanych w 12 kategoriach branżowych, w tym także medialnej, uwzględniającej stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, wydawnictwa prasowe i internetowe. W zestawieniu „top 20 mediów” marka POLITYKA znajduje się w połowie stawki, ale z dużym awansem punktowym od ubiegłego roku. Jednak – co dla nas najbardziej godne uwagi – w istotnej ze względu na charakter naszej gazety klasyfikacji „Prestiż” POLITYKA znalazła się na pierwszym miejscu wśród wszystkich tytułów prasowych, wyprzedzając także wielkie portale internetowe i ustępując tylko trzem markom elektronicznym (tabelę otwiera TVN, przed RMF FM i Radiem Zet). Również w kategorii „Postrzegana jakość” POLITYKA otrzymała najwięcej punktów spośród wszystkich najmocniejszych polskich marek prasowych, a więc popularnych dzienników, tygodników i miesięczników. W całym rankingu medialnym największy, wręcz dramatyczny spadek „mocy marki” zanotowała w 2016 r. TVP (z 702 do 472 punktów).

Polityka 6.2017 (3097) z dnia 07.02.2017; Do i od Redakcji; s. 90
Reklama