O Polityce

1 POLITYKA liderem!

Miło nam poinformować, że – podobnie jak w całym ubiegłym roku – również w pierwszym miesiącu 2017 r. POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce. Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż naszego tytułu w styczniu 2017 r. wynosiła 119 tys. egzemplarzy. W porównaniu do pierwszego miesiąca 2016 r. nasz tygodnik odnotował też najniższy w całym segmencie spadek sprzedaży (5 proc.). W przypadku pozostałych tytułów spadki były dwucyfrowe.

Na drugim miejscu zestawienia ZKDP ze średnią sprzedażą na poziomie 100 tys. egz. i 15-proc. spadkiem uplasował się „Newsweek”. Natomiast trzecią pozycję zajął tygodnik „wSieci”, sprzedający średnio 69 tys. egz. – o 12 proc. mniej w porównaniu z wynikiem z ubiegłego roku. Sprzedaż „Do Rzeczy” spadła o 20 proc. – do poziomu 50 tys. egz. Największy spadek zaliczył jednak tygodnik „Wprost”, który w styczniu 2017 r. sprzedawał średnio 21 tys. egz., czyli aż o 38 proc. mniej niż rok wcześniej. Warto przy tym odnotować wzrost sprzedaży „Tygodnika Powszechnego”, który już trzeci miesiąc z rzędu miał lepszy wynik od tygodnika „Wprost” – średnia sprzedaż „TP” w styczniu 2017 r. wynosiła 24 tys. egz. i była o 10 proc. wyższa niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku.

POLITYKA nie ma sobie równych, również jeśli chodzi o sprzedaż wydań cyfrowych. Średnia sprzedaż e-wydań POLITYKI w styczniu 2017 r. wyniosła 11 tys. egz. Dla porównania „Newsweek” sprzedawał średnio 5,8 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,5 tys.

Polityka 13.2017 (3104) z dnia 28.03.2017; Felietony; s. 114
Reklama