O Polityce

Kto zarobił na państwowych reklamach?

Dobra zmiana na dobre zagościła w mediach sprzyjających rządowi. W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku do gazet i tygodników wspierających rządzących szerokim strumieniem popłynęły miliony złotych ze spółek Skarbu Państwa i ministerstw. Najwięcej, jak pokazują dane firmy Kantar Media (zajmującej się monitoringiem reklam zamieszczanych w prasie) opublikowane w portalu Wirtualnemedia.pl, zarobił tygodnik „Sieci” braci Karnowskich – prawie 11 mln zł. Na drugim miejscu uplasował się „Super Express” – ponad 8,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło w udziale tygodnikowi „Gazeta Polska” – 6,6 mln zł. Na ostatnich miejscach rankingu znalazły się media o największych zasięgach, ale nastawione opozycyjnie wobec obecnej ekipy rządzącej. POLITYKA natomiast w ogóle została pozbawiona jakichkolwiek wpływów reklamowych z tego źródła. Przy okazji wyjaśniamy, że „za poprzedniej władzy” spółki Skarbu Państwa i urzędy ogłaszały się rzadko, lokując u nas średnio 4 proc. wydatków przeznaczonych na reklamę w magazynach.

Polityka 40.2018 (3180) z dnia 02.10.2018; Do i od redakcji; s. 98
Reklama