Z dumą informujemy, że według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała w ubiegłym roku najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 94,4 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy (licząc ze sprzedażą na nośnik Kindle – to niemal 100 tys.) była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. (Przy okazji: sprzedajemy też więcej egzemplarzy niż jakikolwiek polski (nietabloidowy) dziennik).
Na drugim miejscu w zestawieniu ZKDP wśród tygodników opinii – ze średnią sprzedażą na poziomie 73,3 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle – żaden z nich nie przekroczył granicy 40 tys. egz. Pismo braci Karnowskich „Sieci” w 2019 r. odnotowało sprzedaż na poziomie 39 tys. egz. – to o 11,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Dalej były: „Do Rzeczy” – ze średnią sprzedażą wynoszącą 31,1 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – z wynikiem 27,1 tys. egz., oraz „Gazeta Polska”, której sprzedaż spadła do poziomu 21,9 tys. egz. (największy spadek w segmencie – o 18,5 proc.). Najgorszy wynik zanotował tygodnik „Wprost”, który w ubiegłym roku sprzedawał średnio 14,3 tys. egz.
POLITYKA zdeklasowała również konkurencję w sprzedaży wydań cyfrowych. Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej i wydań na iPada, sprzedawał w 2019 r. średnio 13,3 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi”, który jednak odnotował wynik – 2,9 tys. egz. Żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył natomiast progu 1,4 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy.
Również wyniki z samego tylko grudnia 2019 r. są optymistyczne. Ostatni miesiąc ubiegłego roku POLITYKA także kończyła z najlepszym wynikiem w segmencie tygodników opinii – jako jedyna sprzedając średnio ponad 100 tys.