POLITYKA numerem jeden w pierwszym kwartale
POLITYKA niezmienne liderem sprzedaży
Miło nam odnotować, że według najnowszych danych Audytu ZKDP Polskich Badań Czytelnictwa POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w pierwszym kwartale 2020 r. Tym samym z wynikiem 90 tys. egzemplarzy była najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. Na drugim miejscu zestawienia ze średnią sprzedażą na poziomie 67 tys. egz. znalazł się „Newsweek”. Na trzecim – tygodnik „Sieci”, który sprzedawał średnio 35 tys. egz. Dalej zaś były: „Do Rzeczy” (29 tys. egz.), „Tygodnik Powszechny”(25 tys. egz.) i „Gazeta Polska”, która po zamknięciu wersji drukowanej tygodnika „Wprost” zamykała stawkę z wynikiem 21 tys. egz.
W samym tylko marcu, kiedy weszły w życie obostrzenia sanitarne związane z pandemią koronawirusa i część punktów sprzedaży prasy została zamknięta (galerie handlowe, punkty sprzedaży prasy na lotniskach i dworcach), POLITYKA sprzedawała średnio 88 tys. egz. „Newsweek”, który znalazł się na drugim miejscu, odnotował sprzedaż na poziomie 68 tys. egz. Dystans pomiędzy POLITYKĄ a pozostałymi tygodnikami wynosił kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy – we wspomnianym czasie tygodnik „Sieci” sprzedawał średnio 34 tys. egz., „Do Rzeczy” – 30 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 25 tys. egz., zaś „Gazeta Polska” – 20 tys. egz.
Nasz tygodnik zanotował również najlepszy wynik pod względem liczby sprzedanych wydań elektronicznych. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedawaliśmy średnio 16 tys. egz. Dla porównania: tytuły konkurencyjne nie przekroczyły granicy 3,5 tys. egz.
Drodzy Czytelnicy, dziękujemy za Wasze przywiązanie do POLITYKI. W tych trudnych i pełnych wyzwań dla nas wszystkich czasach wydawanie gazety, która może liczyć na wierne grono odbiorców, jest niezwykle pokrzepiające i motywujące.