O Polityce

POLITYCE wzrosło

POLITYKA numerem jeden wśród tygodników opinii

POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce także w trzecim kwartale 2021 r. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce także w trzecim kwartale 2021 r. Polityka
POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce także w trzecim kwartale 2021 r.

Miło nam poinformować, że według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa (kontynuującej zadania ZKDP) POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce także w trzecim kwartale 2021 r. Z wynikiem 95,3 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy byliśmy tym samym najchętniej kupowanym pismem w segmencie (wzrost o 0,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r.). Na drugim miejscu zestawienia PBC tradycyjnie znalazł się „Newsweek” – ze średnią sprzedażą na poziomie 72,1 tys. egz. (spadek o 6,4 proc.). Na trzecim – tygodnik „Sieci”, który sprzedał 33,8 tys. egz. (spadek o 14,3 proc.). Dalej zaś były: „Do Rzeczy” – 28,5 tys. egz. (wzrost o 1,4 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 23,6 tys. egz. (spadek o 10,6 proc.) oraz „Gazeta Polska” – 20,6 tys. egz. (spadek o 12,9 proc.). POLITYKA była zarazem jedynym tygodnikiem, którego sprzedaż ogółem pojedynczego wydania przekraczała w tym czasie 100 egz.

Również najnowsze dane miesięcznie – za wrzesień 2021 r. – są dla nas optymistyczne. POLITYKA sprzedawała średnio 93,1 tys. egz. i odnotowała wzrost w porównaniu do września ubiegłego roku (0,8 proc.). Pozostałe tygodniki (poza „Do Rzeczy”) zaliczyły spadki. I tak: „Newsweek” sprzedawał średnio 70,8 tys. egz. (spadek sprzedaży o 3,4 proc.), „Sieci” – 33,1 tys. egz. (spadek o 13,3 proc. ), „Do Rzeczy” – 28,9 tys. egz. (wzrost o 5,3 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 23,4 tys. egz. (spadek o 9,7 proc.), „Gazeta Polska” – 20,7 tys. egz. (spadek o 11,4 proc.).

POLITYKA dominuje również w segmencie pod względem sprzedaży tzw. cyfrowych form rozpowszechniania. We wrześniu odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 22,9 tys. egz. Dla porównania: „Newsweek” sprzedawał średnio 11,2 tys. egz., „Sieci” – 5,3 tys. egz., „Do Rzeczy” – 4,8 tys. egz., „Gazeta Polska” – 1,5 tys. egz., a „Tygodnik Powszechny” – 1,3 tys. egz.

Polityka 48.2021 (3340) z dnia 23.11.2021; Do i od Redakcji; s. 99
Oryginalny tytuł tekstu: "POLITYCE wzrosło"
Reklama
Reklama