Z satysfakcją informujemy, że według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa* POLITYKA odnotowała w 2021 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 93,5 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie.
Na drugim miejscu w zestawieniu wśród tygodników opinii – ze średnią sprzedażą na poziomie 70,6 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle. Pismo braci Karnowskich „Sieci” w 2021 r. odnotowało sprzedaż na poziomie 34,9 tys. egz. Dalej były: „Do Rzeczy” – ze średnią sprzedażą wynoszącą 28,4 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – z wynikiem 24,4 tys. egz., oraz „Gazeta Polska”, której sprzedaż wyniosła 20,8 tys. egz.
POLITYKA jest także zdecydowanym liderem w sprzedaży wydań cyfrowych. Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, sprzedawał w 2021 r. średnio 22,5 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi”, który odnotował wynik – 11,9 tys. egz. Żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył natomiast progu 7 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy.
Należy zaznaczyć, że tylko POLITYKA i „Do Rzeczy” uzyskały wzrost sprzedaży w 2021 r. w porównaniu z 2020 r. – POLITYKA sprzedała więcej o 0,63 proc., a „Do Rzeczy” o 0,39 proc. Pozostałe tygodniki zanotowały spadki. Największy „Tygodnik Powszechny” – o 8,38 proc., „Gazeta Polska” – o 7,39 proc., „Sieci” – o 7,29 proc. i „Newsweek” – o 6,17 proc.
Również wyniki samego grudnia 2021 r. są bardzo pozytywne. Ostatni miesiąc ubiegłego roku POLITYKA także kończyła z najlepszym wynikiem w segmencie tygodników opinii – jako jedyna sprzedając średnio prawie 94 tys.