O Polityce

POLITYKA niezmiennie numerem 1

W pierwszym kwartale 2022 r. POLITYKA miała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. W pierwszym kwartale 2022 r. POLITYKA miała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Polityka

Z dumą odnotowujemy, że według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa (według nowych procedur przekazywanych w rytmie kwartalnym) w pierwszym kwartale 2022 r. POLITYKA miała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 92 tys. średnio sprzedanych wydań była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie.

Na drugim miejscu w zestawieniu – ze średnią sprzedażą na poziomie 66 tys. egzemplarzy – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle . Pismo braci Karnowskich „Sieci” odnotowało sprzedaż na poziomie 32 tys. egz. – i zrównało się z tygodnikiem „Do Rzeczy”. Średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 23 tys. egz. Stawkę zamykała „Gazeta Polska”, której sprzedaż w I kwartale wyniosła 20 tys. egz.

POLITYKA mocno wyprzedza konkurencję również pod względem sprzedaży wydań cyfrowych (tzw. e-wydań). Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, w pierwszym kwartale 2022 r. sprzedawał średnio 24 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi” – 10 tys. egz. Natomiast żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył progu 7 tys. średnio sprzedanych egz.

Również w poszczególnych miesiącach pierwszego kwartału bieżącego roku POLITYKA była liderem rynku. W styczniu sprzedawaliśmy średnio blisko 93 tys. egz. Na drugim miejscu zestawienia tradycyjnie był „Newsweek” – ze średnią sprzedażą na poziomie 65 tys. egz. A dalej: „Sieci” – 32 tys. egz., „Do Rzeczy” – 32 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 24 tys. egz., oraz „Gazeta Polska” – 20 tys. egz.

W lutym POLITYKA sprzedawała średnio 92 tys.

Polityka 24.2022 (3367) z dnia 07.06.2022; Do i od Redakcji; s. 91
Reklama