Z dumą odnotowujemy, że według ostatnich dostępnych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa (zgodnie z nowymi procedurami przekazywanych w rytmie kwartalnym) w pierwszym kwartale 2022 r. POLITYKA miała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 92 tys. średnio sprzedanych wydań była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie.
Na drugim miejscu w zestawieniu – ze średnią sprzedażą na poziomie 66 tys. egzemplarzy – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle. Pismo braci Karnowskich „Sieci” odnotowało sprzedaż na poziomie 32 tys. egz. – i zrównało się z tygodnikiem „Do Rzeczy”. Średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 23 tys. egz. Stawkę zamykała „Gazeta Polska”, której sprzedaż w I kwartale wyniosła 20 tys. egz.
POLITYKA mocno wyprzedza konkurencję również pod względem sprzedaży wydań cyfrowych (tzw. e-wydań). Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, w pierwszym kwartale 2022 r. sprzedawał średnio 24 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi” – 10 tys. egz. Natomiast żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył progu 7 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy.