Miło nam poinformować, że według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa także w drugim kwartale i w całym półroczu 2022 r. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem ponad 90 tys. średnio sprzedanych wydań* była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie, wyprzedzając o ponad 25 tys. egz. „Newsweek”.
Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle: pismo braci Karnowskich „Sieci” odnotowało sprzedaż na poziomie 31 tys. egz., tygodnik „Do Rzeczy” – 30 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 23,2 tys. egz., zaś „Gazeta Polska” – 19,6 tys. egz.
POLITYKA pozostaje także bezkonkurencyjna pod względem sprzedaży wydań cyfrowych, tzw. e-wydań. Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, w drugim kwartale bieżącego roku sprzedawał średnio 24,5 tys. egz. Drugie miejsce i w tej kategorii przypadło „Newsweekowi”– 10,3 tys. egz. Natomiast spośród pozostałych tytułów z segmentu żaden nie przekroczył progu 7 tys. średnio sprzedanych egz.
Również w poszczególnych miesiącach drugiego kwartału 2022 r. POLITYKA pozostawała bezkonkurencyjna na rynku tygodników opinii. Kwiecień zamknęliśmy z wynikiem 93 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy. Na drugim miejscu był „Newsweek” ze średnią sprzedażą na poziomie 67,4 tys. egz., kolejne miejsca w zestawieniu zajęły zaś: „Do Rzeczy” – 31,8 tys. egz., „Sieci” – 31,7 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 25 tys. egz., oraz „Gazeta Polska” – 20,5 tys. egz.
Podobnie przewaga POLITYKI utrzymała się także w maju i czerwcu. Regularnie nasz tygodnik sprzedaje więcej egzemplarzy niż trzy największe tygodniki prawicowe łącznie.