Według właśnie opublikowanych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa POLITYKA odnotowała w 2022 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 90 tys. średnio sprzedanych wydań* była tym samym najchętniej kupowanym tytułem w segmencie.
Na drugim miejscu w zestawieniu wśród tygodników opinii – ze średnią sprzedażą na poziomie 62,4 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne zostały daleko w tyle. Pismo braci Karnowskich „Sieci” odnotowało sprzedaż 31,2 tys. egz., a tygodnik „Do Rzeczy” średnio 29,6 tys. egzemplarzy. Średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 22,8 tys. egz. Stawkę zamyka „Gazeta Polska” – 19,3 tys. egz.
Miło nam jednocześnie poinformować, że POLITYKA uplasowała się także na pozycji lidera pod względem tzw. e-wydań, czyli subskrypcji elektronicznych wersji tytułów prasowych. Nasz tygodnik, w formie Polityki Cyfrowej, sprzedawał w 2022 r. średnio 24,7 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi”, który odnotował wynik – 9,3 tys. egz.
Także w czwartym kwartale 2022 r. POLITYKA była liderem rynku, a sprzedaż numerów świątecznego i noworocznego przekroczyła 100 tys. egzemplarzy.
* PBC od stycznia 2022 r. wprowadziło nowy sposób raportowania i prezentowania danych o sprzedaży tytułów prasowych.