Patronaty

Warsztaty dziennikarskie dla naukowców

Pionierski projekt Stowarzyszenia Stypendystów POLITYKI

10 października w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie odbędzie się warsztat dziennikarski dla naukowców pt.: „Jak nie-pisać". Inicjatywa dotąd niespotykana w świecie polskiej nauki - poświęcona kształtowaniu praktycznych kompetencji z zakresu szeroko pojętego pisania. Celem warsztatu jest przekazanie młodym i wybitnym naukowcom praktycznej wiedzy z tej dziedziny. Jest ona bowiem podstawowym narzędziem pracownika naukowego. Wszędzie tam gdzie ma miejsce „pisanie" - oprócz hermetycznego języka danej dyscypliny - istnieją ogólne prawidła, które słuchacze będą mieli okazję poznać podczas warsztatu.

Organizatorami warsztatu są: Stowarzyszenie Stypendystów Fundacji Polityki (dr Wojciech Kulesza - SWPS, dr Hanna Mamzer - UAM), Tygodnik Polityka oraz SWPS (sponsor imprezy).

Bloki tematyczne:

  • „Jak nie-pisać tekstów popularnonaukowych"
  • „Jak nie-pisać artykułów naukowych popularnie" (styl tzw. amerykańskich podręczników)
  • „Jak nie-pisać grantów naukowych"
  • „Jak nie-pisać artykułów stricte naukowych"

Prowadzącymi będą wybitni polscy eksperci w swoich dziedzinach m.in.:

  • Leszek Będkowski - redaktor prowadzący Tygodnika Polityka
  • Zenon Mariak - prorektor Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
  • Jan Strelau - były v-ce prezes Polskiej Akademii Nauk, redaktor naczelny pisma „Academia", prorektor SWPS
  • Łukasz Świerżewski - zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
  • Ewa Wilk - kierownik działu krajowego Tygodnika Polityka
  • Sławomir Zagórski - kierownik działu nauki Gazety Wyborczej
  • Recenzenci, grantobiorcy, kierownicy danych programów grantowych Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Słuchaczami będą stypendyści:

  • Programów Zagranicznych Fundacji na rzecz Nauki Polskiej,
  • Fundacji Tygodnika Polityka (programu „Zostańcie z Nami").
Reklama
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną