Artyści zostali wprzęgnięci w system oficjalnej sztuki, mogli pokazywać prace na tematycznych wystawach o tytułach: „Ulice Adolfa Hitlera”, „Pracujący naród”, „Koń”, „Wojna” czy też „Niemiecki rolnik – niemiecki kraj”.
Nadczłowiek i czysta germańskość. Ikoną III Rzeszy stała się monumentalna rzeźba „Koleżeństwo” Josefa Thoraka, zaprezentowana na pierwszej Wielkiej Niemieckiej Wystawie Sztuki w Monachium w 1937 r. Było w niej wszystko, co w czysto germańskiej rzeźbie być powinno: ponadnaturalnej wielkości muskularni mężczyźni, wręcz nadludzie, podają sobie ręce. Była afirmacją potęgi i czystości rasy. Po dodaniu kobiecej postaci została jeszcze w tym samym roku zaprezentowana przed niemieckim pawilonem na Wystawie Światowej w Paryżu.
Pomocnik Historyczny
„Trzecia Rzesza”
(100072) z dnia 17.06.2013;
III Rzesza w budowie;
s. 48