Steven Spielberg nakręcił kolejny oscarowy hit. „Fabelmanowie” to porywająco szczery film o jego życiu: żydowskim pochodzeniu, sekretach rodziny, dojrzewaniu i obsesji na punkcie kina.
Podsumowując rok, rozmawiamy o najlepszych filmach oglądanych w kinie i w domu.
Porywające widowisko, przypowieść o dojrzewaniu, aktualna wizja nacjonalizmów, Spielberg, jakie nie znacie. Filmy szczere i wnikliwe. Autorskie podsumowanie 2022 roku w kinie światowym.
Wizjonerski eksperyment, fenomenalna adaptacja, hit o księdzu Kaczkowskim, filmy, które uczą, jak żyć. Autorskie podsumowanie 2022 roku w polskim kinie.
Od ponad 30 lat mamy wolną Polskę, lecz w kwestii pomocy niepełnosprawnym od tego czasu zmieniło się bardzo niewiele.
To, co się stało w Polsce, to wyraźny krok wstecz odbierający kobietom prawo do szczęśliwego i świadomego macierzyństwa – mówi francuska reżyserka filmowa Audrey Diwan, autorka nagrodzonego Złotym Lwem w Wenecji dramatu „Zdarzyło się”.
Uporczywie powracające w trakcie seansu skojarzenie z wojną wywołaną przez Rosję niestety doskonale podkreśla ponadczasowość przesłania jego filmu.
Zastanawiam się, jak te dwie czarnoskóre dziewczynki byłyby przyjmowane w polskich miastach – mówi Agnieszka Smoczyńska, reżyserka wchodzącego właśnie do kin filmu „Silent Twins”, za który otrzymała Złote Lwy na festiwalu w Gdyni.
Tajemnica, brak dopowiedzeń są największą zaletą filmu, który w pełni zasługuje na miano wydarzenia artystycznego.
Pierwszy jawnie autobiograficzny film Lecha Majewskiego, w charakterystyczny sposób prześwietlony magiczną wyobraźnią tego reżysera od lat zaskakującego poszukiwaniem mistycznych korzeni w świecie wydrążonych wartości, wyraźnie podążającym w kierunku cywilizacji śmierci.