Najbliższe dwa lata Jan Holoubek, laureat Paszportu POLITYKI, spędzi na planie. Zarówno filmowym, jak i serialowym. I opowiada o tym w naszym kulturalnym podkaście.
W ostatnim wydaniu „Kultury na weekend” w tym roku podsumowujemy 12 miesięcy w serialach.
Polski dramat katastroficzny, thriller trzymający w napięciu, inteligentna satyra. I brawurowe zabawy schematami. Autorskie podsumowanie 2022 roku na rynku seriali.
Najciekawsze są historie o zmierzchu jakiegoś świata. Tymczasem powolny koniec inteligencji, w jakiejś jej formie, nie został u nas opowiedziany – mówi Kasper Bajon, pisarz, eseista i scenarzysta popularnych seriali, m.in. „Wielkiej wody”.
Wreszcie pojawiają się naprawdę ciekawe historie do opowiedzenia.
Tuż po 25. rocznicy powódź stulecia doczekała się swojego pierwszego obrazu fabularnego. Na Netflixie można już oglądać serial „Wielka woda”. Warto.
To już nie ta rozbuchana, kosmiczna przygoda, lecz podszyte goryczą spojrzenie za kulisy wielkiej historii, rozgrywające się w mrocznych zaułkach.
Christine Baranski udowadnia, że aktor im starszy, tym lepszy. Dowodem główna rola w świetnej „Sprawie idealnej”, której ostatni sezon właśnie wystartował.
Osią akcji jest konflikt zakładów pogrzebowych.
W sam raz dla szukających wytchnienia od niedającej nam spokoju rzeczywistości.