Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Tygodnik Polityka

Ucz się od dzieci, jak zostać dobrym menedżerem

WU Executive Academy (www.executiveacademy.at)
Dorośli uczą dzieci, to prawda stara jak świat. Zdarza się jednak, że to dzieci uczą dorosłych. I to nie byle jakich. Najwybitniejsi menedżerowie na studiach MBA czerpią wiedzę od nastolatków. Skąd ten pomysł i co z niego wynika?

Jak mogę zdobyć zaufanie pracowników? Jak mogę zbudować lepsze relacje z członkami własnego zespołu? Jak mogę wpłynąć na wzrost motywacji moich podwładnych? Dlaczego w pracy nad projektem ważny jest entuzjazm? Dlaczego menedżerowie powinni darzyć pracowników zaufaniem, a ich ewentualne błędy traktować jako możliwość nauczenia się czegoś nowego?

To pytania, na które odpowiedzi powinien znać każdy menedżer. Powinien, ale często lata nauki i doświadczenia wcale nie pomagają w udzieleniu prostych, jednoznacznych odpowiedzi. Z pomocą przychodzą… dzieci. To właśnie one zostały zaproszone do specjalnego projektu, który ma miejsce w wiedeńskiej WU Academy, w której na studiach MBA kształcą się najlepsi europejscy menedżerowie. Inicjatorką pomysłu jest Margret Rasfeld – dyrektor ewangelickiej szkoły w Berlinie i doradczyni Angeli Merkel. Jej projekt „Schule im Aufbruch”, w ramach którego dzieci wcielają się w role trenerów personalnych dorosłych, zdobył duże uznanie w środowisku akademickim i znalazł swoich kontynuatorów na uczelni w Wiedniu.

Dzieci, poza tym że szybko przyswajają wiedzę i wszelkie nowinki, mają jeszcze wiele niezwykłych cech psychicznych: są spontaniczne, bezpośrednie, potrafią sprawnie zarządzać ryzykiem i w jasny sposób komunikować to, jaki cel chcą osiągnąć. Umiejętności te powinien posiadać każdy wybitny menadżer, dlatego też na warsztaty prowadzone w ramach studiów MBA w WU Academy w Wiedniu zapraszani są nastolatkowie z miejscowych szkół.

Na każdych zajęciach młodzież i dorośli dzielą się na trzy - cztery osobowe grupy. Następnie dorosły przedstawiciel każdego zespołu wybiera problem, z którym styka się w swojej codziennej pracy, np.

Reklama