Jak mogę zdobyć zaufanie pracowników? Jak mogę zbudować lepsze relacje z członkami własnego zespołu? Jak mogę wpłynąć na wzrost motywacji moich podwładnych? Dlaczego w pracy nad projektem ważny jest entuzjazm? Dlaczego menedżerowie powinni darzyć pracowników zaufaniem, a ich ewentualne błędy traktować jako możliwość nauczenia się czegoś nowego?
To pytania, na które odpowiedzi powinien znać każdy menedżer. Powinien, ale często lata nauki i doświadczenia wcale nie pomagają w udzieleniu prostych, jednoznacznych odpowiedzi. Z pomocą przychodzą… dzieci. To właśnie one zostały zaproszone do specjalnego projektu, który ma miejsce w wiedeńskiej WU Academy, w której na studiach MBA kształcą się najlepsi europejscy menedżerowie. Inicjatorką pomysłu jest Margret Rasfeld – dyrektor ewangelickiej szkoły w Berlinie i doradczyni Angeli Merkel. Jej projekt „Schule im Aufbruch”, w ramach którego dzieci wcielają się w role trenerów personalnych dorosłych, zdobył duże uznanie w środowisku akademickim i znalazł swoich kontynuatorów na uczelni w Wiedniu.
Dzieci, poza tym że szybko przyswajają wiedzę i wszelkie nowinki, mają jeszcze wiele niezwykłych cech psychicznych: są spontaniczne, bezpośrednie, potrafią sprawnie zarządzać ryzykiem i w jasny sposób komunikować to, jaki cel chcą osiągnąć. Umiejętności te powinien posiadać każdy wybitny menadżer, dlatego też na warsztaty prowadzone w ramach studiów MBA w WU Academy w Wiedniu zapraszani są nastolatkowie z miejscowych szkół.
Na każdych zajęciach młodzież i dorośli dzielą się na trzy - cztery osobowe grupy. Następnie dorosły przedstawiciel każdego zespołu wybiera problem, z którym styka się w swojej codziennej pracy, np.