Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Tygodnik Polityka

Studia MBA – jak wybrać te najlepsze?

Na co warto zwrócić uwagę wyborem studiów MBA? Na co warto zwrócić uwagę wyborem studiów MBA? Markus Osanger / WU MBA
Decyzja o podjęciu studiów MBA nie jest łatwa. Wymaga od nas poświęcenia czasu na zajęcia i przyswojenie solidnej dawki wiedzy oraz trochę grosza w portfelu. Jeśli jednak wybierzemy uznaną uczelnię i dostosowany do naszych potrzeb program, ta inwestycja w swój rozwój może nam przynieść wiele korzyści. Na co więc warto zwrócić uwagę przed jej podjęciem?
.WU MBA .

1. PRESTIŻ UCZELNI
Szacuje się, że aktualnie na świecie istnieje około 10 tysięcy programów MBA. Ponieważ prześledzenie szczegółowej oferty wszystkich wydaje się prawie niemożliwe, warto jest kierować się prestiżem uczelni. Ta informacja będzie też szczególnie cenna dla przyszłych pracodawców. W tym celu warto skorzystać z najważniejszych rankingów studiów MBA publikowanych między innymi przez Financial Times czy The Economist.

AKREDYTACJE
Te zawsze są w cenie. Warto prześledzić jakimi akredytacjami może poszczycić się uczelnia, na której chcemy studiować oraz konkretne programy, które chcemy wybrać. Najważniejsze są akredytacje międzynarodowe, takie jak te wydawane przez AACSB (Association to Advance Collegiate Schools of Business), AMBA (Association of MBAs), EQUIS (European Quality Improvement System). Na całym świecie tylko 48 uczelni oferujących kursy MBA posiada jednocześnie trzy wymienione akredytacje.

2. AKTUALIZACJA PROGRAMU + NAJNOWSZE TRENDY
Istotne jest, by program, który chcemy wybrać, uwzględniał najnowsze zmiany zarówno w świecie biznesu jak i dokonań akademickich. Warto się przyjrzeć, czy uczelnia oferuje specjalne programy dostosowane do aktualnych i przyszłych potrzeb rynku (np. związane z odpowiedzialnym przywództwem, rynkami globalnymi czy innowacjami) oraz czy organizuje wizyty w konkretnych przedsiębiorstwach oraz wykłady gości specjalnych, którzy chcą podzielić się ze studentami swoim unikalnym doświadczeniem.

Polityka 13.2016 (3052) z dnia 22.03.2016; Akcja partnerska; s. ${issuePage}
Reklama