Tygodnik Polityka

MBA – milowy krok w drodze do samozatrudnienia

Roland Halbe / WU Executive Academy (www.executiveacademy.at)
Jakie cechy powinien mieć dobry przedsiębiorca i dlaczego inwestycja w studia MBA jest opłacalna – opowiada Prof. Nikolaus Franke z WU Executive Academy w Wiedniu.
Prof. Nikolaus FrankeStephan Huger/WU Executive Academy (www.executiveacademy.at) Prof. Nikolaus Franke

Czy przedsiębiorczości można się nauczyć?
Prof. Nikolaus Franke:
Nie tylko można, ale również trzeba. Nikt z nas nie urodził się z wiedzą, jak rozpoznawać i wykorzystywać różne biznesowe możliwości. Pytanie tylko, jak taką wiedzę posiąść – czy ucząc się na własnych błędach, czy czerpiąc z wiedzy i doświadczenia innych. Wiem, że druga opcja jest bardziej efektywna i przynosi lepsze rezultaty. Oczywiście, nie obędzie się bez pewnego talentu. To jak z grą na skrzypcach. Długotrwałe treningi i najlepsi nauczyciele nie uczynią z osoby, która nie ma słuchu, wybitnego wirtuoza. Trzeba też jednak pamiętać, że bez wysiłku nigdy nie uda nam się wyjść ponad przeciętność. W biznesie potrzeba dodatkowo odwagi, chęci do podjęcia ryzyka, wysokiej samooceny, kreatywności i otwartego umysłu. Mając te cechy i wkładając w to nieco wysiłku, można przekuć własne marzenia w konkretny plan i założyć własny biznes.

Dlaczego studia MBA są tak istotne przy zakładaniu własnego biznesu?
Te studia uczą myślenia o rynkach, szansach i możliwościach. W tym przypadku kluczowa jest umiejętność przekształcania planów w konkretne działania. Nawet najlepszy pomysł staje się bezużyteczny, jeśli brakuje nam wiedzy i umiejętności, by czerpać z niego konkretne biznesowe korzyści. Wysokiej jakości programy MBA są stworzone po to, by wypełnić tę lukę. Umożliwiają uczestnikom zdobycie bardzo praktycznej wiedzy i tzw. know-how oraz zapewniają dostęp do grona wybitnych profesjonalistów oraz przedsiębiorców, których pomoc może okazać się niezwykle cenna.

Jakie znaczenie na tych studiach ma osobowość studentów?
Różnorodność studentów jest bazą do zbudowania prawdziwego ducha zespołu.

Polityka 15.2016 (3054) z dnia 05.04.2016; Akcja partnerska; s. ${issuePage}
Reklama