Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Tygodnik Polityka

Jak wpasować studia MBA do swojego grafiku?

Simon Doggett / Flickr CC by 2.0
Chciałbyś rozpocząć studia MBA, ale boisz się, że ucierpi na tym Twoje życie zawodowe i prywatne? Przedstawiamy kilka sposobów na to, jak przeorganizować swój kalendarz, by znalazło się w nim miejsce na naukę i własny rozwój.
Smarterpix/PantherMedia

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu studiów MBA wiąże się z wieloma dylematami. Studia te wymagają od nas znacznych inwestycji, nie tylko finansowych, ale też czasowych, istotne jest więc, by w pełni wykorzystać oferowane przez nie możliwości. Zajęcia najczęściej odbywają się w ramach organizowanych co kilka tygodni sesji, które od rana do wieczora wypełnione są wykładami, warsztatami lub spotkaniami z inspirującymi gośćmi. Nauka zazwyczaj rozpoczyna się w piątkowe popołudnie i trwa do końca weekendu, choć na niektórych uczelniach jej początek przypada na czwartkowy wieczór i obejmuje także cały piątek. Taki układ wymaga wcześniejszego przedyskutowania decyzji o podjęciu nauki z pracodawcą. Jeśli ten nie zgodzi się na naszą nieobecność kilka dni w roku, pozostaje nam ustalenie z nim wzięcia w tych dniach urlopu. Na szczęście, jeśli sesje obejmują też czwartek, odbywają się rzadziej (co 4-6 tygodni), więc te kilka dni wolnego w roku nie powinno być dla nas problemem.

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze potrzeba dobrej organizacji. Oprócz uczestnictwa w zajęciach będziemy dodatkowo potrzebowali  wygospodarować czas na realizację zlecanych nam z zajęć na zajęcia projektów, przygotowanie prezentacji, konspektów, a także przyswojenie niezbędnych lektur. Ważne, by nie zapominać o tym, że studia MBA służą w dużej mierze nawiązywaniu relacji – zarówno biznesowych, jak i prywatnych. Wspólne wyjście do pubu czy na lunch powinno być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.

1. Najważniejsza jest strategia

Dodatkowych zadań do wykonania jest dużo, a doba wciąż ma tylko 24 godziny.

Polityka 18.2016 (3057) z dnia 26.04.2016; Akcja partnerska; s. ${issuePage}
Reklama