Kraj

Żegnaj żubrze

Pekao żegna się z żubrem

Nowy logotyp banku PeKaO SA nie będzie kojarzył się już Polakom z białowieskim żubrem. Nowy logotyp banku PeKaO SA nie będzie kojarzył się już Polakom z białowieskim żubrem. Włodzimierz Wasyluk / Reporter
Po sieci komórkowej Era (dziś T-Mobile) i Telekomunikacji Polskiej (dziś Orange), Bank Pekao jest kolejną wielką spółką, która rezygnuje ze swego polskiego znaku firmowego i przechodzi pod flagę zagranicznej spółki-matki.

Popularnego niebieskiego żubra zastąpi stylizowana biała jedynka na czerwonym tle. To znak firmowy UniCredit, włoskiej grupy bankowej, właściciela Pekao. Polski bank jest ostatnim członkiem grupy, który działał pod własnym logo. Stylizowany żubr powstał w 1996 r. Wprowadzając go bank chciał się oderwać od tradycji starego znaku (z 1957 r.) z dużą literą P i stylizowanym globusem, dobrze znanego Polakom z „krajowych dolarów”, czyli bonów Pekao.

Problemem Pekao jest nie tyle znak firmowy, ile podobieństwo nazwy do większego rywala PKO BP. Nie jest to dzieło przypadku, oba zostały stworzone przed wojną przez tę samą osobę – Henryka Grubera. Bank Polska Kasa Opieki SA (Pekao) został powołany przez Pocztową Kasę Oszczędności (dziś PKO BP) do obsługi Polaków na obczyźnie. Obecny prezes Pekao Luigi Lovaglio wierzy, że operacja przejścia od znaku polskiego do włoskiego (jej koszt ok. 40 mln zł) poprawi wizerunek banku. Liczy też na pozyskanie młodych Polaków, z czym Włosi mają problem. Nie wiadomo tylko, jak tę zmianę przeżyją białowieskie żubry, których Bank Pekao był sponsorem.

Polityka 24.2012 (2862) z dnia 13.06.2012; Flesz. Kraj; s. 8
Oryginalny tytuł tekstu: "Żegnaj żubrze"
Więcej na ten temat
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Dr Joanna Wardzała o pokoleniu 20-latków odrzucających konsumpcyjny styl życia rodziców

Rozmowa z dr Joanną Wardzałą, socjolożką i badaczką zachowań konsumpcyjnych, o tym, dlaczego dzisiaj młodzi ludzie nie chcą kupować i gromadzić dóbr.

Joanna Podgórska
12.11.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną