POLITYKA liderem sprzedaży i cytowań
Według opublikowanych właśnie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, obejmujących okres do końca września, POLITYKA trzeci miesiąc z rzędu znajduje się na czele rankingu sprzedaży tygodników opinii w Polsce. Lideruje też w zestawieniu cytowań.
Polityka

W samym wrześniu średnia sprzedaż naszego tygodnika wyniosła 130 229 egz. i była nieznacznie niższa (1 proc.) w porównaniu z wrześniem ub.r. POLITYKA była przy tym jedynym tytułem w segmencie, który przekroczył granicę 130 tys. egz. Drugie miejsce we wrześniu zajął tygodnik „Uważam Rze” z wynikiem 129 884 egz. (spadek w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 8 proc.). Na miejscu trzecim uplasował się „Newsweek” – 128 205 egz. (wzrost o 15 proc.). Sprzedaż „Wprost” spadła poniżej 70 tys. egz. – do poziomu 66 985 egz. (spadek aż o 31 proc.).

Pozycję POLITYKI jako lidera segmentu tygodników opinii odzwierciedlają także dane dotyczące sprzedaży tzw. mutacji cyfrowych, czyli wydań na wszelkiego rodzaju elektroniczne nośniki treści (smartfony, tablety itp.). We wrześniu sprzedawaliśmy średnio 6092 wydań cyfrowych POLITYKI na iPada i Kindle. Do tego dochodzi jeszcze kilka tysięcy wydań Polityki Cyfrowej (ta forma nie jest jednak uwzględniana przez ZKDP).

Jeśli zsumować wydania drukowane i elektroniczne – sprzedaż naszego tygodnika we wrześniu tego roku zbliżała się do 140 tys. egz.

Nasz tygodnik zajął też pierwsze miejsce w „Rankingu cytowań i informacji” przygotowanym przez NEWTON Media. W październiku byliśmy najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce (81 cytowań). Na nasze publikacje powoływano się częściej niż na artykuły i informacje „Wprost” (71), „Newsweeka” (52) czy „Uważam Rze” (21).

Ważne w kraju

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną