Komu 1 proc. - nasze podpowiedzi

Wybory podatkowe
Zaczyna się doroczny marketing nieszczęść. Znów wolno nam wybrać, komu przekażemy 1 proc. podatku. I znów większość pieniędzy trafi do fundacji, które najlepiej się zareklamują. Ale już niekoniecznie – najlepiej spożytkują pieniądze ku dobru wspólnemu. Warto pomyśleć o poszerzeniu kręgu wyborów. Temu właśnie służy nasza lista instytucji, którym warto pomóc.
Maryla Rodowicz podczas nagrywania teledysku „Cała Polska czyta dzieciom”. Fundacja ABCXXI umie zarazić entuzjazmem do słowa drukowanego.
Piotr Fotek/Reporter

Maryla Rodowicz podczas nagrywania teledysku „Cała Polska czyta dzieciom”. Fundacja ABCXXI umie zarazić entuzjazmem do słowa drukowanego.

Swój 1 proc. przekazuje na wybra­ny przez siebie cel coraz więcej obywateli. Na starcie, w 2004 r., 80 tys. podatników przekazało w sumie 10 mln zł. W 2012 r. było już 11 mln wpłacających i 457 mln zł (choć jednocześnie wciąż ponad 40 proc. podatników nie korzysta z możliwości wskazania, komu przesłać 1 proc. ich podatku, pieniądze zostają wówczas w ogólnej puli budżetu państwa).

Mniej optymistyczny obraz rysuje się, gdy spojrzeć na efekt finalny owych obywatelskich wskazań, czyli na beneficjentów.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj