TV Republika mało atrakcyjna dla widzów

Mała republika
Telewizja Republika ma najniższą oglądalność wśród wszystkich kanałów informacyjnych. Prawicowy elektorat widocznie preferuje słowo pisane.
Studio telewizji Republika podczas realizacji programu „Dzień dobry Polsko”
Radek Pietruszka/PAP

Studio telewizji Republika podczas realizacji programu „Dzień dobry Polsko”

Telewizja Republika ma najniższą oglądalność wśród wszystkich kanałów informacyjnych. Stacja nadaje od maja 2013 r., ale dopiero od początku lipca tego roku oglądalność kanału jest mierzona przez Nielsen Audience Mea­su­rement. Rozpowszechniana w internecie, przez satelitę (dostała miejsce na satelicie Polsatu od Zygmunta Solorza) i w kablówkach miała być prawicową odpowiedzią na TVN24. Dziś z wynikiem średniej dobowej oglądalności 4,8 tys. widzów (udział w grupie wszystkich widzów 0,09 proc.) ustępuje miejsca nowemu Polsat News+ (0,10 proc.), Superstacji (0,31), TVP Info (3,12) i TVN24 (3,25). W marcu Tomasz Sakiewicz, twórca TV Republika, pisał na łamach „Gazety Polskiej Codziennie”, że „ponad połowa Polaków w kraju ma do niej swobodny dostęp”. Biorąc pod uwagę, ilu ją ogląda, właściciele mają powody do zmartwienia. Pewnie dlatego często zachęcają na łamach do „zakupu za 60 zł rocznie karty, która daje możliwość oglądania przez rok TV Republika w internecie”. Zakup karty nazywają „wejściem do ekskluzywnego świata wolnego słowa” oraz traktują jako „cegiełkę na budowę wolnych mediów”.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj