Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

POLITYKA nr 1

Polityka
Lider sprzedaży wśród tygodników opinii.

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA w pierwszym półroczu 2014 r. odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Średnia sprzedaż naszego tygodnika w okresie styczeń–czerwiec 2014 r. wyniosła 122 tys. egzemplarzy i była nieznacznie niższa od ubiegłorocznej (spadek o 1,4 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r.). Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek” ze średnią sprzedażą 120 tys. egz. (spadek o 3,3 proc.), na trzecim – tygodnik „wSieci”, który przy spadku aż o 21,9 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r. sprzedawał średnio 80 tys. egz. Poza podium znalazły się „Do Rzeczy” i „Wprost”. Średnia sprzedaż obu tytułów wynosiła odpowiednio: 64 tys. egz. (spadek o 34,8 proc.) i 61 tys. egz. (spadek o 5 proc.).

Warto przy tym zaznaczyć, że coraz więcej czytelników sięga po nasze e-wydania, czyli cyfrową wersję tradycyjnych papierowych wydań POLITYKI. I pod tym względem wyprzedzamy konkurencję. W pierwszym półroczu tego roku sprzedawaliśmy średnio 8,6 tys. e-wydań naszego tygodnika. Dla porównania: „Newsweek” sprzedawał średnio 5,4 tys. e-wydań, „Wprost” – 1,9 tys., „Do Rzeczy” – 1,7 tys., „wSieci” – 1,1 tys.

Ponadto każdego miesiąca sprzedajemy ok. 3 tys. płatnych wydań POLITYKI na czytnik Kindle (statystyki ZKDP ich nie uwzględniają, stąd brak możliwości porównań z konkurencją).

W samym tylko czerwcu POLITYKA sprzedawała średnio 122 tys. egz. Wynik ten był średnio o 6 tys. egz. lepszy niż „News­weeka” (116 tys. egz.) i o 13 tys. egz. niż „Wprost” (109 tys.

Polityka 35.2014 (2973) z dnia 26.08.2014; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 112
Reklama