Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Lekcje myślenia i argumentacji

Pomnik Sokratesa w Atenach Pomnik Sokratesa w Atenach Anastasios71 / PantherMedia

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego chce wprowadzić filozofię do szkół. W ramach planowanej „edukacji filozoficznej” nauczyciele akademiccy z kilkunastu jednostek naukowych, wyłonionych w konkursie, poprowadzą 60 godzin zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Pilotaż programu, obejmujący tysiąc klas w całej Polsce, ma wystartować w 2016 r. Szacowany budżet to 3 mln zł – środki na realizację będą pochodzić z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Zajęcia z filozofii będą dobrowolne. Wsparcie nauczania filozofii to jeden z priorytetów minister nauki Leny Kolarskiej-Bobińskiej. Pomysł programu zrodził się w 2014 r. podczas Okrągłego Stołu Humanistyki, przy którym spotkali się przedstawiciele resortu nauki i środowiska akademickiego. Według raportu IBE „Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym” filozofia korzystnie wpływa na ogólny rozwój uczniów, uczy formułowania myśli i poglądów, poprawia umiejętność dyskutowania i argumentowania.

Polityka 38.2015 (3027) z dnia 15.09.2015; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 8
Reklama