Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kraj

Zrobieni w Polaka

Mizerski na bis

Polityka
Po teksty Stanisława Janeckiego w tygodniku „wSieci” sięgam, gdy chcę się dowiedzieć, jak jest i kto za tym stoi.

Z ostatniego tekstu dowiaduję się np., że jest bardzo niedobrze, a stoi za tym agresywny niemiecki kapitał, który zdominował polskie media. Jak ustalił Janecki, kapitał ten udziela wydawcom i redaktorom niemieckich mediów w naszym kraju „ścisłych politycznych wskazówek, bardzo konkretnych i bardzo brutalnych”. Do pełni władzy w Polsce brakuje mu już tylko którejś z ogólnopolskich telewizji, chociaż nie jest to wielki problem, gdyż zdaniem publicysty „niemieckie interesy są bardzo często zgodne z antypisowską linią kanałów należących do grupy TVN” oraz z tym, co jest pokazywane w Polsacie. Rodzi to, niestety, obawy, że kierownictwo tych rzekomo polskich stacji także przyjmuje brutalne wskazówki z centrali w Niemczech.

Co jest celem niemieckiego kapitału, infiltrującego polskie portale, gazety, tygodniki, pisma kobiece, motoryzacyjne, młodzieżowe, modowe i popularnonaukowe? Jest nim, powiada Janecki, kształtowanie Polaka, „którego polityka brzydzi i odrzuca, więc z czasem traci własne zdanie i polityczne preferencje”. Będący wytworem niemieckiego kapitału Polak zostaje stopniowo pozbawiony „własnego gustu i smaku estetycznego”, na skutek czego zaczyna nienawidzić „wszystkiego, co kojarzy się z prawicą, patriotyzmem, walką o suwerenność i narodowe interesy”. A w konsekwencji – jak można się domyślać – zostaje wegetarianinem, rowerzystą, komunistą, złodziejem, czyli zwolennikiem KOD, tak podatnym na sterowanie „jak konsumenci mający wybierać proszki do prania”. Oczywiście zgadzam się z Janeckim, że pozbawiony własnego gustu i smaku Polak, nieposiadający w dodatku politycznych preferencji, zamiast proszku polskiego zawsze wybierze niemiecki, a jeśli dysponuje odpowiednimi środkami, to jeszcze cynicznie dokupi do niego niemiecką pralkę.

Polityka 18.2016 (3057) z dnia 26.04.2016; Felietony; s. 115
Oryginalny tytuł tekstu: "Zrobieni w Polaka"
Reklama