Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Okładka 15-lecia

Marek Kwiatkowski i nagrodzona okładka Marek Kwiatkowski i nagrodzona okładka Polityka

Okładka POLITYKI (nr 26 z 2008 r.) z hasłem „Wymazywanie Wałęsy”, autorstwa Marka Kwiatkowskiego, otrzymała tytuł najlepszej okładki prasowej XV-lecia w konkursie organizowanym przez Izbę Wydawców Prasy.

Jubileuszowa Nagroda GrandFront została przyznana dla najlepszej okładki tytułów wydawanych w Polsce w ostatnich 15 latach. Konkurs GrandFront to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Zwycięski projekt wybrały redakcje prasowe w głosowaniu spośród tych, które otrzymały nagrodę GrandFront w poprzednich edycjach Konkursu. Każda redakcja dysponowała jednym głosem. Ogłoszenie wyników odbyło się w poniedziałek podczas uroczystej Gali w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Okładka naszego redakcyjnego kolegi w 2009 r. otrzymała nagrodę główną w Kategorii Czasopism. W tym samym roku zdobyła również pierwsze miejsce i nagrodę ArtFront w Kategorii Czasopism Opinii.

Ta okładka POLITYKI jest szczególna, wychodzi poza ramy dobrej okładki magazynu. To w tej chwili, z perspektywy czasu, już symbol tamtych lat. Jest bardzo plakatowa, używając oszczędnych środków wyrazu, działa jak ikona, z ogromnym ładunkiem emocjonalnym. „Wymazywanie Wałęsy” ma dużą szansę pozostać ponadczasowym śladem, który będzie w jakimś sensie ilustrował polską transformację i jednocześnie historię polskiej prasy – powiedział o zwycięskiej okładce Jacek Utko, zdobywca wielu prestiżowych międzynarodowych nagród i członek Jury Konkursu GrandFront.

Okładka zapowiadała tekst Janiny Paradowskiej „Wymazać Wałęsę” (czerwiec 2008 r)., w którym publicystka komentowała publiczną dyskusję, jaką wywołała książka dwóch historyków związanych z IPN Sławomira Cenckiewicza i Piotra Gontarczyka „SB a Lech Wałęsa.

Polityka 20.2017 (3110) z dnia 16.05.2017; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 7
Reklama