Kraj

Lwy oświecenia i matematołki

Zarówno matematyki, jak i przedmiotów ścisłych może w jakiejś mierze uczyć się i nauczyć tylko niewielki odsetek utalentowanej w tym kierunku populacji.

I znów ryknęły ścisłe lwy, bo znowu ktoś chce obniżyć rangę matematyki w szkołach. Tym razem nie byle kto, lecz sama Najwyższa Izba Kontroli, która zbadała efekty nauczania tego przedmiotu i stwierdziła to, co wszyscy wiedzą i tak, bez żadnych badań: że efekty te są mizerne. Co więcej, NIK zaleca, by zrezygnować z obowiązkowej matury z matematyki, wskazując na brak korelacji między kompetencjami pracowników w wysoko uprzemysłowionych krajach a powszechnym i masywnym nauczaniem matematyki.

Jestem wielkim fanem nauczania matematyki w szkołach!

Polityka 10.2019 (3201) z dnia 05.03.2019; Felietony; s. 88

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kraj

Osamotnienie – dżuma współczesności?

Mamy w Polsce 5 mln jednoosobowych gospodarstw domowych. Na razie co czwarte gospodarstwo. W 2035 r. – co trzecie.

Ewa Wilk
08.02.2019