Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Milion

Efekt Nobla – natychmiastowy

Książki noblistki chętnie kupowano na świąteczny prezent, co nie oznacza, że Polacy zaczęli więcej czytać. Książki noblistki chętnie kupowano na świąteczny prezent, co nie oznacza, że Polacy zaczęli więcej czytać. Jacek Bednarczyk / PAP

Tyle książek Olgi Tokarczuk sprzedało się od chwili ogłoszenia nazwiska laureatki Nagrody Nobla (10 października) do końca 2019 r. – wynika z szacunków Wydawnictwa Literackiego. Efekt Nobla był natychmiastowy – w kilka godzin od werdyktu w samym tylko Empiku wykupiono 12 tys. egzemplarzy powieści Tokarczuk. Książki noblistki chętnie kupowano na świąteczny prezent, co nie oznacza jednak, że Polacy zaczęli więcej czytać. Wydawcy zauważyli, że ci, którzy mieli kupić jedną książkę, pobiegli kupić Tokarczuk zamiast innej pozycji z literatury pięknej. To było widać w zestawieniach: dobre wyniki książek Tokarczuk nie wywołały bowiem efektu ogólnego wzrostu sprzedaży książek (spadek o ok. 3 proc. w stosunku rocznym).

Polityka 4.2020 (3245) z dnia 21.01.2020; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 8
Oryginalny tytuł tekstu: "Milion"
Reklama