Kraj

Dogodzić, nie zaszkodzić

Sondaż POLITYKI: Co działa na wyborcę?

W wywiadzie udzielonym tygodnikowi „Wprost” prezydent Duda niespodziewanie stwierdza, że gdyby dostał na swoje biurko ustawę o związkach partnerskich, to może nawet by ją podpisał. W wywiadzie udzielonym tygodnikowi „Wprost” prezydent Duda niespodziewanie stwierdza, że gdyby dostał na swoje biurko ustawę o związkach partnerskich, to może nawet by ją podpisał. Getty Images
Ruszyła oficjalna kampania prezydencka. Z naszego sondażu wynika, że karnawał „dobrej zmiany” dobiega końca, ale transfery socjalne z budżetu państwa wciąż działają na korzyść władzy. Najważniejszym orężem w kampanii pozostanie więc populizm. A poglądy wyborców bywają niekonsekwentne i sprzeczne.
Lech Mazurczyk/Polityka

Kontynuujemy prezentację naszego styczniowego badania zrealizowanego w ramach wspólnego projektu POLITYKI oraz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na wybory prezydenckie. W ubiegłym tygodniu szacowaliśmy pułapy dolnego i górnego poparcia kandydatów, strukturę ich elektoratów (z podziałem na twarde, labilne i potencjalne) oraz możliwe przepływy. Teraz stawiamy sobie za cel określenie wiodących tematów tej kampanii, silnych i słabych stron uczestników rozgrywki.

Pytaliśmy uczestników badania o szereg kwestii kluczowych dla życia publicznego.

Polityka 7.2020 (3248) z dnia 11.02.2020; Sondaż Polityki; s. 18
Oryginalny tytuł tekstu: "Dogodzić, nie zaszkodzić"

Czytaj także

Społeczeństwo

Od uchodźcy 600 zł. W Polsce kwitnie handel meldunkami

O tym, że zameldowanie nadal jest w Polsce obowiązkowe, wie niewielu Polaków. Obcokrajowców jeszcze mniej. Właściciele mieszkań meldować nikogo nie muszą. I nie chcą. W szczególności uchodźców, a już najmniej tych z Afryki. Za brak meldunku Polakom nic nie grozi, cudzoziemcom spoza Unii – grzywna. Bez zameldowania nie mogą załatwić wielu spraw. W efekcie kwitnie meldunkowy handel.

Agnieszka Rodowicz
16.02.2020