Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Obetniemy każdą rękę…

Siedząc na kopcu usypanym z dwóch miliardów złotych, TVP oburza się, że parę groszy z kampanii rządowej kapnęło do mediów wyklętych.

…wyciągniętą do zgody. W poniedziałek po wyborach, kiedy jeszcze nie przebrzmiały słowa prezydenta i kandydata Andrzeja Dudy, że wyciąga rękę do zgody, niech uścisk dłoni obu kandydatów będzie symbolem zakończenia konfrontacji i tak dalej w tym duchu, „Wiadomości” TVP pokazały, jak sobie tę zgodę wyobrażają. Nadano siedmiominutowy materiał wyrażający zdumienie, że Kancelaria Premiera Morawieckiego wydaje miliony złotych na ogłoszenia i reklamy w „antyrządowych mediach”. Niecodzienne to zdarzenie (bo na co dzień media wyklęte nie otrzymują ani grosza z kiesy państwowej) zostało już omówione przez Annę Dąbrowską na portalu polityka.pl.

Zdaniem „Wiadomości” TVP „Cała kampania wyborcza to w wykonaniu tych mediów nieustanny i zmasowany atak na prezydenta, rząd, ministrów, PiS, Jarosława Kaczyńskiego i całą Zjednoczoną Prawicę. Mimo to jest wsparcie dla tych mediów ze strony Kancelarii Premiera, Polskiego Funduszu Rozwoju, Banku PKO BP, PZU, PKP, Funduszu Sprawiedliwości oraz innych spółek Skarbu Państwa”.

„Tygodnik POLITYKA, który w prześmiewczy i karykaturalny sposób przedstawia polityków PiS i jawnie promuje Trzaskowskiego, w ostatnich miesiącach zamieścił co najmniej siedem całostronicowych reklam z logo KPRM”. POLITYKA przez wiele tygodni obok reklam rządowej Tarczy Antykryzysowej zamieszczała teksty „w brutalny sposób atakujące prezesa”. „Dziwi nas [tzn. „Wiadomości” TVP] to, że na tej samej kartce papieru, na której depcze się i skacze po bólu wielu Polaków przeżywających tragedię smoleńską, na jej odwrocie za setki tysięcy złotych publicznych pieniędzy widnieje reklama Tarczy Antykryzysowej” – mówi autor. Wtóruje mu inny pracownik TVP, Jacek Łęski: „…finansowanie ze środków publicznych tych mediów, które są radykalnie antyrządowe, (…) jest czymś zupełnie niepojętym.

Polityka 30.2020 (3271) z dnia 21.07.2020; Felietony; s. 79
Reklama