Kraj

Serce Mateusza Kłoska

„Ilustracja miała nieść pozytywny przekaz, chodziło o radość macierzyństwa, a nie symbol opresji i pozbawiania kobiet ich praw” – Jekaterina Głazkowa, autorka ilustracji. „Ilustracja miała nieść pozytywny przekaz, chodziło o radość macierzyństwa, a nie symbol opresji i pozbawiania kobiet ich praw” – Jekaterina Głazkowa, autorka ilustracji. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Charakterystyczne różowe ilustracje z dzieckiem w pozycji embrionu w matczynym łonie w kształcie serca opanowały ulice 11 polskich miast.

Nasze ulice, wasze powierzchnie reklamowe? Chyba tak należałoby podsumować zderzenie kobiecych protestów przeciw zaostrzeniu prawa aborcyjnego z plakatową kampanią antyaborcyjną zorganizowaną w 11 polskich miastach przez fundację Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara. Chodzi o wszechobecne i charakterystyczne różowe ilustracje z dzieckiem w pozycji embrionu w matczynym łonie w kształcie serca. Grafice nie towarzyszy żaden tekst, więc intencja przedsięwzięcia nie była z początku oczywista.

Polityka 1/2.2021 (3294) z dnia 29.12.2020; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 8
Reklama

Czytaj także

Kultura

„Zielony rycerz. Green Knight”: filmowy powrót do mitycznej Brytanii

W filmie „Zielony rycerz. Green Knight” Davida Lowery’ego oglądamy Króla Artura i jego rycerzy Okrągłego Stołu. Znowu. Co takiego tkwi w legendach arturiańskich, że współczesna kultura regularnie do nich wraca?

Marcin Zwierzchowski
27.07.2021