Kraj

Kropla miodu

Media światowe nie mają powodu kłamać w sprawie Polski. Potrafią odróżnić, kiedy białe jest białe, a czarne jest czarne.

Gdyby to powiedział premier Morawiecki, tobym nie uwierzył, gdyż jego wiarygodność jest mikroskopijna, a tymczasem – jest! Jest! Naprawdę dobra wiadomość z Polski w mediach światowych. W czasach, kiedy nasza reputacja za granicą sięga dna, kiedy rząd marnuje miliony na poprawę wizerunku, kiedy dołujemy w rankingach wolności słowa i demokracji, jakaś krzepiąca i prawdziwa wiadomość z Polski bardzo by się przydała. I wreszcie jest! Państwo myślą, że ja żartuję, bo zwykle świat nami się co najmniej dziwi, ale nie tym razem. Profesor Marek Grela, który z podziwu godną wytrwałością śledzi, omawia, streszcza, tłumaczy na polski zagraniczne opinie o naszym kraju, tym razem przynosi dobrą nowinę, którą podały też inne media w Polsce. Źródło: największa na świecie amerykańska agencja Bloomberg (od nazwiska założyciela i właściciela, jednego z najbogatszych ludzi na świecie, byłego burmistrza Nowego Jorku).

Treść wiadomości: Polska dołącza do grona producentów szczepionek przeciwko Covid-19. Jest umowa amerykańskiej firmy Novavax z polskim Mabionem. (Założycielem firmy jest Maciej Wieczorek, dziś jeden z najbogatszych Polaków i najbardziej skutecznych menedżerów w dziedzinie biotechnologii w naszym kraju). Umowa wzmacnia rodzącą się scenę biotechnologiczną w Polsce. Mabion, piąta co do wielkości firma biotechnologiczna w naszym kraju, rozpocznie próby produkcyjne szczepionki Novavax na skalę handlową i uzyska dostęp do technologii firmy amerykańskiej. Półtora miliarda sztuk tej szczepionki jest już zakontraktowane. Na wieść o porozumieniu akcje Mabionu na giełdzie warszawskiej wzrosły jednego dnia o 89 proc. Porozumienie Mabionu z amerykańską firmą to znak, że polskie firmy są w stanie umacniać swoją pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku biotechnologicznym, dzięki jakości laboratoriów oraz grantom państwowym na kosztowne i długotrwałe badania.

Polityka 11.2021 (3303) z dnia 09.03.2021; Felietony; s. 88
Reklama