Prenumerata na trudne czasy.

6 miesięcy za 99 zł.

Subskrybuj
Kraj

Informacje z komunikatora, nie z TVP

Informacje z komunikatora, nie z TVP. Media publiczne cieszą się zerowym zaufaniem

Największym zaufaniem cieszą się prywatne stacje telewizyjne i rozgłośnie (43 proc.), a zaraz potem: znajomi i osoby obserwowane w mediach społecznościowych (26 proc.). Największym zaufaniem cieszą się prywatne stacje telewizyjne i rozgłośnie (43 proc.), a zaraz potem: znajomi i osoby obserwowane w mediach społecznościowych (26 proc.). Shutterstock
Wnioski mogą się okazać szczególnie istotne dla polityków, którzy nieformalnie już rozpoczęli kampanię wyborczą.

Skąd Polacy czerpią informacje o świecie i bieżących wydarzeniach? Wciąż najpopularniejszym źródłem jest u nas telewizja i nie odbiegamy tu daleko od średniej unijnej (75 proc.); zdecydowanie częściej jednak korzystamy z internetowych platform informacyjnych (57 proc., w Unii średnio 43 proc.), ale rzadziej niż przeciętni Europejczycy sięgamy po prasę drukowaną (13 proc., w UE – 21 proc.). Kolejnym popularnym w Polsce medium informacyjnym jest radio (43 proc., w UE – 39 proc.).

To dane, które przynosi najnowszy Eurobarometr – cykliczne badanie zlecane przez europarlament.

Polityka 30.2022 (3373) z dnia 19.07.2022; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 8
Oryginalny tytuł tekstu: "Informacje z komunikatora, nie z TVP"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >