Kultura

Mea pulpa

Kronika popkulturalna Kuby Wojewódzkiego.

Ryszard Rembiszewski, słynny Pan Lotto, a słynny z faktu, że chyba nic większego w życiu nie robił, tylko kręcił numerki, został twarzą firmy Kasa Stefczyka. Czy powierzyłbyś pieniądze komuś, kto przez całe życie mówił: Komora mieszania jest pusta, za chwilę zwalniam blokadę – a przy okazji leciał w kulki?

• Sypnęło nowymi książkami. Do grona literatów prawie-celebrytów dołączył scenarzysta, reżyser, miłośnik kobiet, nie zawsze swoich, Andrzej Saramonowicz. Mistrz srebrnego ekranu błysnął powieścią „Chłopcy”. Ze zdjęć promujących dzieło wynika, że Andrzej literaturę kocha nie mniej niż siebie.

Arkadiusz Milik, jedno z najbardziej gorących nazwisk polskiej – choć nie tylko – piłki nożnej, wystąpił w reklamie Tymbarku. Piłkarz Ajaxu Amsterdam został twarzą kampanii pod hasłem „Nowa reprezentacja nadchodzi”. W kampanii innych płynów mógłby wystąpić cały PZPN. Tyle że tam nie ma kapsli, tylko zakrętki.

• Takiej premiery, jak nowa saga o przygodach Wiedźmina, nie miała chyba żadna inna gra na świecie. „Wiedźmin 3. Dziki Gon” był witany zarówno przez fanów, jak i prezydenta Bronisława Komorowskiego czy premier Ewę Kopacz. Jej się nie dziwię. Ona wie, co to znaczy robić w fikcji.

• Wielkim sukcesem zakończył się pierwszy sezon dwóch nowych seriali telewizji TVN. „Nie rób scen” z Joasią Brodzik i „Mąż czy nie mąż” z Magdaleną Schejbal. Publiczności tak się spodobały, że obejrzała je do końca szybciej, niż się ktokolwiek spodziewał.

• Niezłą wpadką zakończył się program „Tomasz Lis na żywo”. Na żywo, w programie, aktor Tomasz Karolak oraz prowadzący cytowali wpisy na Twitterze córki Andrzeja Dudy, Kingi.

Polityka 22.2015 (3011) z dnia 26.05.2015; Kultura; s. 83
Reklama