Koniec „Sukcesji”: co zostanie po rodzinie Royów? Co sprawiło, że z takimi emocjami śledziliśmy losy ludzi bardzo bogatych i jednocześnie bardzo odstręczających? Jakub Demiańczuk 30 maja 2023
Twórcy filmu „Osiem gór”: Jesteśmy mali wobec świata Każdy z moich filmów opowiada o pogodzeniu się z nadchodzącym kresem: przyjaźni, jakiegoś etapu życia, ze śmiercią bliskich lub własną śmiertelnością – mówi belgijski reżyser Felix Van Groeningen, który wspólnie z żoną Charlotte Vandermeersch nakręcił poruszający dramat „Osiem gór”, uhonorowany nagrodą jury na festiwalu w Cannes w 2022 r. Jakub Demiańczuk 30 maja 2023
Co się działo w Cannes W Cannes wygrał zasłużenie francuski thriller sądowy „Anatomia upadku”, ale dzięki Grand Prix zdobytemu przez brytyjsko-amerykańsko-polską „Strefę interesów” Polacy też ciepło zapamiętają 76. edycję festiwalu. Janusz Wróblewski 30 maja 2023
Tina Turner: życie podwójne Pokolenie wokalistek nauczyła śpiewać, a Micka Jaggera tańczyć. Całej reszcie pokazała, jak trzeba żyć. Bartek Chaciński 30 maja 2023
Finał „Sukcesji” wieńczy dzieło. Jeden z najlepszych seriali w historii telewizji Zachwycaliśmy się wielowarstwowymi portretami psychologicznymi bohaterów, w pamięci zostanie wiele pełnych emocji momentów. Choć zabawne, wzruszające czy żenujące sceny nie przysłaniają bolesnego obrazu zachodniego świata, jaki „Sukcesja” maluje. Aneta Kyzioł 29 maja 2023
Nagroda Architektoniczna przyznana! Skromne, ale wspaniałe: targowisko w Błoniu Nagroda Architektoniczna POLITYKI za 2022 r. przyznana. Zwycięzca prezentuje się może skromnie, ale łączy wiele ważnych dla współczesnego projektowania aspektów. To miejskie targowisko w podwarszawskim Błoniu. Piotr Sarzyński 30 maja 2023
Planetarium Śląskie w Chorzowie: pierwszy laureat nagrody specjalnej magazynu „Salon” Przyznana po raz pierwszy w ramach Nagrody Architektonicznej polityki Nagroda Specjalna magazynu Salon trafiła do Planetarium Śląskiego w Chorzowie, w uznaniu za rewitalizację architektury powojennej. Jakub Szczęsny 30 maja 2023
Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu Wreszcie Grochowska 272 jest placem budowy. Jednak sala koncertowa powstanie w dalszej kolejności, więc koncerty wciąż mogą się odbywać w namiocie stojącym w tym miejscu. Dorota Szwarcman 30 maja 2023
Cannes 2023: Złota Palma dla sensacyjnej „Anatomii upadku” Justine Triet Kameralny dramat Francuzki Justine Triet zwyciężył w rywalizacji z wielkimi nazwiskami kina. Grand Prix festiwalu otrzymali twórcy wstrząsającej „Strefy interesów”, powstałego w koprodukcji z Polską filmu Jonathana Glazera. Redakcja 27 maja 2023
Recenzja książki: George Alex, „Miej lepszy dzień. Pozytywny poradnik o zdrowiu psychicznym” Justyna Sobolewska 30 maja 2023
Rozmowa z pisarzem Jakubem Szamałkiem o „Stacji”, kosmosie i tym, dlaczego emigrował do Kanady Aleksandra Żelazińska 30.05.2023
Cannes 2023: Haynes i Moretti pokazują nowe filmy. Czy wypada się śmiać? Janusz Wróblewski z Cannes 25.05.2023
Koniec dzielenia kont. Dlaczego Netflix nam to robi? Ugniemy się i zapłacimy? Katarzyna Czajka-Kominiarczuk 24.05.2023
Recenzja filmu: „Osiem gór”, reż. Felix van Groeningen, Charlotte Vandermeersch Jakub Demiańczuk 30 maja 2023
Recenzja spektaklu: „Beethoven i szkoła holenderska”, chor. Hans van Manen, Ted Brandsen, Toer van Schayk Dorota Szwarcman 30 maja 2023
Recenzja spektaklu: „Mój sztandar zasikał kotek. Kroniki z Donbasu”, reż. Aleksandra Popławska Aneta Kyzioł 16 maja 2023