Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Para na Paryż

Paryska odsłona polskiej sztuki

„Pejzaż morski deszczowy” Władysława Strzemińskiego, 1934 r. „Pejzaż morski deszczowy” Władysława Strzemińskiego, 1934 r. Muzeum Sztuki, Łódź & Ewa Sapka-Pawliczak
Otwarta w paryskim Centre Pompidou wystawa prac Katarzyny Kobro i Władysława Strzemińskiego to jedno z najważniejszych od dawna wydarzeń w promocji polskiej sztuki za granicą.
„Kompozycja zawieszona” Katarzyny Kobro, 1921 r.Anna Marchlewska „Kompozycja zawieszona” Katarzyny Kobro, 1921 r.

Paryż próbowaliśmy zaciekawić naszą sztuką kilka razy. Nie licząc niedużych wystaw w mniej znaczących galeriach czy muzeach, zaczęło się od zbiorowej wystawy „Presence Polonaise” w 1983 r. Wbrew temu, co pisała wówczas polska prasa, nie podbiliśmy tamtą ekspozycją ani Centre Pompidou, ani stolicy Francji, a frekwencja była raczej słaba. W 2000 r. udało się zorganizować sporą wystawę Jacka Malczewskiego w Musée d’Orsay, a cztery lata później – nieco mniejszą Bernarda Bellotto (myląco nazywanego Canaletto) w samym Luwrze.

Polityka 45.2018 (3185) z dnia 06.11.2018; Kultura; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Para na Paryż"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >