Otwarta w paryskim Centre Pompidou wystawa prac Katarzyny Kobro i Władysława Strzemińskiego to jedno z najważniejszych od dawna wydarzeń w promocji polskiej sztuki za granicą.
Paryż próbowaliśmy zaciekawić naszą sztuką kilka razy. Nie licząc niedużych wystaw w mniej znaczących galeriach czy muzeach, zaczęło się od zbiorowej wystawy „Presence Polonaise” w 1983 r. Wbrew temu, co pisała wówczas polska prasa, nie podbiliśmy tamtą ekspozycją ani Centre Pompidou, ani stolicy Francji, a frekwencja była raczej słaba. W 2000 r. udało się zorganizować sporą wystawę Jacka Malczewskiego w Musée d’Orsay, a cztery lata później – nieco mniejszą Bernarda Bellotto (myląco nazywanego Canaletto) w samym Luwrze.
Polityka
45.2018
(3185) z dnia 06.11.2018;
Kultura;
s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Para na Paryż"