Serial „Wiedźmin” jeszcze wzmocnił pozycję najsławniejszego bohatera polskiej popkultury. A świat w prozie Andrzeja Sapkowskiego odnalazł wszystko, czego oczekiwał od współczesnej fantasy.
Mówi się już o tym: efekt Netflixa. Po premierze serialu „Wiedźmin” książki Andrzeja Sapkowskiego szturmują listy bestsellerów w Stanach, on sam w rankingach popularności wyprzedza autorkę „Harry’ego Pottera”, a gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon” osiąga wyniki nienotowane od dnia premiery. Nawet Elon Musk nuci „Toss a coin to your Witcher…”, czyli (w polskiej wersji) „Grosza daj wiedźminowi” – jego tweet z 10 stycznia wskazywał na to, że i jemu spodobała się serialowa piosenka skomponowana przez Sonyę Belousovą i Gionę Ostinellego.
Polityka
4.2020
(3245) z dnia 21.01.2020;
Temat z okładki;
s. 74
Oryginalny tytuł tekstu: "Dali grosz Wiedźminowi"