Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Film

Poezja leżakowania

Recenzja filmu: „Przedszkolanka”, reż. Sara Colangelo

Jimmy (Parker Sevak) i jego przedszkolanka (Maggie Gyllenhaal). Jimmy (Parker Sevak) i jego przedszkolanka (Maggie Gyllenhaal). M2 Films / materiały prasowe
Interesujący obraz braku wyczulenia na potrzeby dzieci oraz zmian społecznych i literackich związanych z rozwojem kultury obrazkowej.

Maggie Gyllenhaal utrzymuje jako aktorka wysoki poziom, ale ta rola 40-letniej, niespełnionej intelektualnie i emocjonalnie amerykańskiej przedszkolanki jest najlepszą, jaką zagrała od lat. Bohaterka filmu Lisa jest sfrustrowana, ponieważ uświadamia sobie, że jej talent jest ograniczony, a haiku, które próbuje pisać, nie podobają się ludziom. Za to jej podopieczny Jimmy (Parker Sevak) co pewien czas, jakby w transie, recytuje swoje proste, piękne, nad wyraz dojrzałe wiersze. Lisa, która wcześniej nie zwracała uwagi na pięciolatka, spisuje, co od niego usłyszy, i potem na kursie literackim czyta wiersze jako swoje. Ocenia, że dziecko wychowuje się w środowisku, które (tak jak to mogło być w jej przypadku) nie wesprze jego talentu. 

Przedszkolanka, reż. Sara Colangelo, prod. USA, 2018, 96 min

Polityka 13.2019 (3204) z dnia 26.03.2019; Afisz. Premiery; s. 72
Oryginalny tytuł tekstu: "Poezja leżakowania"
Reklama