Nowy „Jesus Christ Superstar” jest największym przedsięwzięciem w historii Kujawsko-Pomorskiego Teatru Muzycznego w Toruniu, ale też pierwszym musicalem wystawionym w klubie, w formule silent disco.
28 lat po wydaniu pierwszej powieści ze słynnej serii J.K. Rowling objazdowa wystawa „Harry Potter: The Exhibition” w końcu przybywa do Polski.
Lubię być w zespole, ale lubię też być zespołem – mówi gitarzysta i wokalista Adrian Belew, który wspólnie z Jerrym Harrisonem z Talking Heads przypomni w Warszawie klasyki tego zespołu.
Dziennikarze „Polityki” podpowiadają, gdzie bywać, czego słuchać i o czym będzie się mówić w kulturze.
Już wiosną rozstrzyga się wyścig o koszulkę wicelidera wśród letnich festiwali. Jest nowy mocny pretendent: poznański BitterSweet Festival.
Gdy świat przyspiesza, a sztuczna inteligencja uczy się, jak nas zwodzić, potrzebujemy bardziej niż zwykle filmowych dokumentów. Zaspokaja tę potrzebę festiwal Millennium Docs Against Gravity.
Wiele imprez kulturalnych będzie towarzyszyć polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
To jedna z najpiękniejszych oper, jakie kiedykolwiek napisano – mówi Mariusz Treliński, autor inscenizacji „Ariadny na Naxos” w Operze Narodowej. Premiera 4 kwietnia.
Dużo łatwiej przeprowadza się kampanię nienawiści, niż wprowadza pozytywne zmiany. Do wielu wyborców Trumpa dopiero teraz dociera, że głosując za krzywdą innych, zagłosowali na własną niekorzyść.
O irlandzkiej scenie znów jest głośno. Tamtejsze zespoły, jak Lankum, tworzą muzykę, która inspiruje się lokalną tradycją, ale zdobywają międzynarodową publiczność.
Rynek wystaw immersyjnych w Polsce wyraźnie się rozrasta. Najnowszym przykładem jest wystawa „Dalí Cybernetics” otwarta w warszawskiej Fabryce Norblina.
W wypadku Gongu mamy statek bez sternika. W wypadku Fisha jest sam sternik. Ale ich występy to jeszcze jedna szansa na spotkanie z legendami rocka progresywnego.
Rozpoczyna się sezon jubileuszowy dla Filharmonii Śląskiej i kilku innych wielkich instytucji muzyki poważnej. Specjalne programy powstają ze wsparciem publicznym i z prywatnym mecenatem.
Opowieść o erze ograniczeń na wystawie „Socmodernizm”, przypomina, że takie ograniczenia wzmagają kreatywność.
Jak Shabaka, król saksofonu, postanowił rzucić wszystko i grać na flecie. Nie tylko on.