Rabat na prenumeratę cyfrową Polityki

kup taniej do 50%

Subskrybuj
Muzyka

Chopin zwyciężczyni

Recenzja płyty: Yulianna Avdeeva, „Chopin, Schubert, Prokofiev”

materiały prasowe
Avdeeva jest artystką wrażliwą i inteligentną, coraz bardziej wszechstronną, rozwija się fantastycznie.

Chociaż to Yulianna Avdeeva wygrała ostatni Konkurs Chopinowski, firma Deutsche Grammophon, tradycyjnie podpisująca kontrakty ze zwycięzcami, dokonała innych, nie zawsze szczęśliwych wyborów. Avdeeva na swój debiut (poza płytami NIFC, m.in. z koncertami Chopina na fortepianie historycznym z Orkiestrą XVIII Wieku) czekała dłużej. Dwupłytowy album wydała właśnie firma Mirare, której właścicielem jest René Martin, twórca i szef znanych nam Szalonych Dni Muzyki, firmujący także swym nazwiskiem tak cenione festiwale pianistyczne, jak La Roque d’Anthéron czy Fętes Musicales en Touraine. Artystka wylądowała więc chyba w dobrych rękach. Dla nas szczególnie interesująca będzie nietuzinkowa interpretacja cyklu Preludiów op. 28 Chopina, która zapadła nam w pamięć podczas występu pianistki na ostatnim festiwalu Chopin i Jego Europa. Druga z płyt zawiera Drei Klavierstücke D 946 Schuberta (solidne, ale może niekoniecznie olśniewające) oraz drapieżną, czającą się VII Sonatę Prokofiewa – to muzyka w jej typie. Avdeeva jest artystką wrażliwą i inteligentną, coraz bardziej wszechstronną, rozwija się fantastycznie.

 

Yulianna Avdeeva, Chopin, Schubert, Prokofiev, Mirare

Polityka 43.2014 (2981) z dnia 21.10.2014; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Chopin zwyciężczyni"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Mleko się rozlało? Tajemnice morderstwa w Białymstoku

Za kratami w Hajnówce od kilkunastu lat siedzi Jan Ptaszyński z Michnówki na Podlasiu. Są powody, by przypuszczać, że w jego sprawie nie wszystko jest jasne.

Arkadiusz Panasiuk
27.11.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną