Od Mussoliniego do Berlusconiego
Recenzja spektaklu: „Romeo i Julia”, chor. Krzysztof Pastor
18 marca 2014
Popis, estetyczny obraz i piękna muzyka Prokofiewa to największe atuty przedstawienia.
Kolejną pozycję szekspirowskiego cyklu baletowego w Operze Narodowej Krzysztof Pastor przeniósł ze Szkockiego Baletu Narodowego, dla którego stworzył tę choreografię w 2008 r. Trudno dociec, dlaczego choreograf wraz z holenderskim dramaturgiem Willemem Brulsem umieścił akcję każdego z trzech aktów w innej dekadzie XX w., czego zresztą właściwie nie zauważamy, póki nie przeczytamy programu (i nie zobaczymy pod koniec kadru z fragmentem twarzy przemawiającego Berlusconiego). (...)
Siergiej Prokofiew, Romeo i Julia, chor. Krzysztof Pastor, Teatr Wielki-Opera Narodowa
Polityka
12.2014
(2950) z dnia 18.03.2014;
Afisz. Premiery;
s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Od Mussoliniego do Berlusconiego"