Teatr

Od Mussoliniego do Berlusconiego

Recenzja spektaklu: „Romeo i Julia”, chor. Krzysztof Pastor

„Romeo i Julia”, chor. Krzysztof Pastor. „Romeo i Julia”, chor. Krzysztof Pastor. materiały prasowe
Popis, estetyczny obraz i piękna muzyka Prokofiewa to największe atuty przedstawienia.

Kolejną pozycję szekspirowskiego cyklu baletowego w Operze Narodowej Krzysztof Pastor przeniósł ze Szkockiego Baletu Narodowego, dla którego stworzył tę choreografię w 2008 r. Trudno dociec, dlaczego choreograf wraz z holenderskim dramaturgiem Willemem Brulsem umieścił akcję każdego z trzech aktów w innej dekadzie XX w., czego zresztą właściwie nie zauważamy, póki nie przeczytamy programu (i nie zobaczymy pod koniec kadru z fragmentem twarzy przemawiającego Berlusconiego). (...)

 

Siergiej Prokofiew, Romeo i Julia, chor. Krzysztof Pastor, Teatr Wielki-Opera Narodowa

Polityka 12.2014 (2950) z dnia 18.03.2014; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Od Mussoliniego do Berlusconiego"
Reklama