Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

(Nie)winny różowy

Recenzja spektaklu: „Fobia”, reż. Markus Öhrn

„Fobia”, reż. Markus Öhrn „Fobia”, reż. Markus Öhrn Maurycy Stankiewicz
Öhrn odbiera aktorom indywidualność, zakładając im maski i zniekształcając brzmienie ich głosów.

Pinkwashing polega na promowaniu idei wolnościowych środowiska LGBT+ w celu własnego zysku lub poprawy wizerunku. Pomysł, aby powstała bojówka, która śledzi i zwalcza m.in. takie niemoralne zachowanie, był tematem instalacji wideo autorstwa Karola Radziszewskiego z 2007 r. Znany publiczności stołecznego Nowego z poprzednich realizacji szwedzki reżyser Markus Öhrn, zafascynowany instalacją „Fag Fighters” oraz serią obrazów „Poczet”, również autorstwa Radziszewskiego, stworzył przedstawienie. „Fobia” to trzy krótkie akty, trzy różne przestrzenie i bohaterowie, którzy przez różową bojówkę poddawani są quizowi. Zadanie polega na tym, aby rozpoznać portrety osób z historii Polski, których queerowa tożsamość nie jest powszechnie znana.

Karol Radziszewski, Markus Öhrn, Fobia, reż. Markus Öhrn, Nowy Teatr w Warszawie

Polityka 48.2023 (3441) z dnia 21.11.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "(Nie)winny różowy"
Reklama