Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Nauka

O wilku mowa

Wilki w przyrodzie i kulturze

„Zdaniem Fromma czerwony kapturek, nakrycie głowy, to symbol menstruacji. W ten sposób powstaje opowieść o niebezpieczeństwach czyhających na dojrzewającą dziewczynę. Wilk stara się ściągnąć ją z drogi wytyczonej przez mamę”. „Zdaniem Fromma czerwony kapturek, nakrycie głowy, to symbol menstruacji. W ten sposób powstaje opowieść o niebezpieczeństwach czyhających na dojrzewającą dziewczynę. Wilk stara się ściągnąć ją z drogi wytyczonej przez mamę”. Jon Berkeley / EAST NEWS
Profesor Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska z Uniwersytetu Śląskiego o fascynacji wilkami i ich obecności w kulturze.
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, dr hab., profesor Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się m.in. kulturowymi formami wyobrażeń społecznych i estetyką popkultury.Rafał Klimkiewicz/Edytor.net Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, dr hab., profesor Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się m.in. kulturowymi formami wyobrażeń społecznych i estetyką popkultury.

Robert Rient: – Człowiek człowiekowi wilkiem, nosił wilk razy kilka, o wilku mowa, nie wywołuj wilka z lasu, wilk w owczej skórze. Dlaczego tak dużo wilka w naszym języku?
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska: – Wilk fascynuje, bo nie daje się oswoić. Od setek lat jest obecny w naszej kulturze i naturze. Jego istnienie w powszechnie używanych frazeologizmach te fakty tylko potwierdza. Jednak sens różnych frazeologizmów z biegiem lat zaciera się i często mamy do czynienia z jego niewłaściwym, odległym od pierwotnego, rozumieniem.

Polityka 33.2015 (3022) z dnia 11.08.2015; Nauka; s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "O wilku mowa"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >