Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Nie wchodźmy w drogę obcym

Astrofizyk o poszukiwaniu planet poza Układem Słonecznym

Najbliższa planeta dotychczas odkryta, orbitująca wokół gwiazdy HD 219 134b w konstelacji Kasjopei. Najbliższa planeta dotychczas odkryta, orbitująca wokół gwiazdy HD 219 134b w konstelacji Kasjopei. NASA
O poszukiwaniu planet poza Układem Słonecznym i życia na nich mówi prof. Maciej Konacki z Centrum Astronomicznego im. Mikołaja Kopernika PAN w Toruniu.
Planeta Kepler 452b, najnowsza tzw. druga Ziemia. Obcych planet, podobnych do Ziemi, wcześniej odkryto już kilka.NASA Planeta Kepler 452b, najnowsza tzw. druga Ziemia. Obcych planet, podobnych do Ziemi, wcześniej odkryto już kilka.

Przemek Berg: – Dwa ostatnie odkrycia: system planetarny oddalony od Ziemi zaledwie o 21 lat świetlnych, w konstelacji Kasjopei, oraz planeta wielkości Marsa 200 lat świetlnych od nas. Wciąż znajdujemy tego typu obiekty, ale które z nich są naprawdę ważne dla nauki?
Maciej Konacki: – Misja Teleskopu Kosmicznego Keplera pozwoliła odkryć już ponad tysiąc obcych planet i ponad 4 tys. kandydatek na planety. Ich istnienie trzeba jeszcze jednak potwierdzić.

Polityka 38.2015 (3027) z dnia 15.09.2015; Nauka ; s. 60
Oryginalny tytuł tekstu: "Nie wchodźmy w drogę obcym"
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam