Tajemnica Układu Słonecznego odkryta?

Badacze nieba z amerykańskiego Caltech dowodzą, że w Układzie Słonecznym w odległości 20 razy większej niż ta, która dzieli Słońce i Neptuna, krąży potężny, nieznany obiekt.
Dziewiąta planeta z racji ogromnego dystansu niemal nie absorbuje światła słonecznego. Jest bardzo ciemna, stąd problem z jej obserwacją.
R.Hurt IPAC/Cal Tech

Mike Brown i Konstantin Batygin, autorzy głośnej w ostatnich dniach publikacji w „Astrophysical Journal” ogłaszającej istnienie dziewiątej, nieznanej planety Układu Słonecznego, nie zaobserwowali nowego ciała niebieskiego. Przeprowadzili natomiast bardzo dokładne obliczenia i symulacje ruchu i orbit kilku ważnych obiektów w tzw. Pasie Kuipera, czyli w rozciągającym się już bardzo daleko – za orbitą Neptuna – rumowisku, w którym krążą miliony niedużych obiektów.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.