Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Nauka

Wystartował konkurs „Seeds for the Future 2016”!

Seeds for the Future Polska / Facebook
„Seeds for the Future” to międzynarodowy konkurs firmy Huawei. Jego celem jest popularyzacja technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT), rozwój młodych talentów oraz wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych.

Laureaci konkursu zyskują unikalną okazję na dokształcenie się w obszarze ICT dzięki możliwości udziału w warsztatach technologicznych organizowanych przez firmę Huawei w Shenzhen. Co więcej, mogą skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów Huawei, dzięki czemu będą lepiej przygotowani do podjęcia pracy w sektorze ICT. Konkurs stanowi także okazję do poznania kultury i tradycji Chin, stąd tym bardziej warto wziąć w nim udział.

Pilotażowa edycja „Seeds for the Future” odbyła się w 2008 r., zaś w Polsce konkurs jest realizowany od 2014 roku we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji w ramach Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.

Na chwilę obecną konkurs jest przeprowadzany w ponad 50 krajach na całym świecie, a zaangażowanych jest w niego 10 tys. studentów z ponad 100 uczelni wyższych. W tegorocznej, polskiej edycji konkursu udział bierze 12 uczelni wyższych: Akademia Górniczo-Hutnicza, Politechnika Gdańska, Politechnika Łódzka, Politechnika Poznańska, Politechnika Śląska, Politechnika Świętokrzyska w Kielcach, Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie, Uniwersytet Jagielloński, Wojskowa Akademia Techniczna oraz Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.

Do konkursu mogą przystąpić studenci pierwszego i drugiego stopnia studiów realizowanych zarówno w formie studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, a także studenci studiów podyplomowych oraz doktoranckich na kierunkach ścisłych z zakresu następujących nauk technicznych: telekomunikacja, informatyka i elektronika.

Każdy student, który przystąpi do konkursu, ma za zadanie opracować pracę pisemną na jeden z poniższych zagadnień:

  1. Program Operacyjny Polska Cyfrowa – szanse i wyzwania.

Reklama